Wednesday 30 March 2016

KULIT PSORIASIS

Maksud Psoriasis

Psoriasis adalah keadaan kulit yang tidak normal di mana kulit pesakit menebal lebih cepat dari normal. Perlu diingatkan bahawa penyakit kulit psoriasis tidak berjangkit. Kawasan yang biasa dihadapi adalah kulit kepala,lutut dan siku tetapi boleh juga menjangkiti pada bahagian lain termasuklah kuku dan tulang.

Psoriasis dalam perubatan moden.
Setakat ini, perubatan moden masih belum menjumpai ubat untuk menyembuhkan psoriasis. Biasanya pesakit hanya diberi streroid ataupun krim hanya untuk mengawal psoriasis dan memberi kelegaan yang hanya bersifat sementara sahaja.

Psoriasis dalam Ayurveda
Berdasarkan Ayurveda, Psorisis atau Mandal adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan Pitta Dosha.Pitta Dosha mewakili unsur api atau pembakaran dalam alam. Ia biasanya menjadi tidak seimbang disebabkan oleh tabiat pemakan dan gaya hidup tidak sihat. Ketidakseimbangan Pitta /unsur api dalam kulit akan menyebabkan pengumpulan ama atau toksid. Ama/ toksid ini berkumpul dalam tisu badan seperti rasa (plasma nutrient), rakta (darah) mansa (otot) dan lasika (limpa) dan seterusnya mencemarkan mereka membawa kepada keadaan kulit seperti Psoriasis.

Dr. Luqman mempunyai rawatan untuk penyakit psoriasis yang hanya bukan sekadar untuk mengawal tetapi menyembuhkan psoriasis secara keseluruhan.
PANTANG PEMAKANAN BAGI PESAKIT PSORIASIS

- AYAM
- IKAN MASIN
- TERUNG
- KACANG BENDI


(Perlu makan ubat sekurang-kurangnya 8 bulan ke setahun untuk memulihkan psoriasis mengikut sesetengah kes.)


KELEBIHAN SET PSORIASIS (PSORA DETOX) FORMULA DR. LUQMAN 


  • 100% berkesan dan selamat tanpa kesan sampingan kerana hanya menggunaan tumbuh-tumbuhan.
  •  Rahsia lebih 360 tahun formulasi ubat herba ayurveda warisan keluarga Vaidya Dr. Luqman. 
  • set psoriasis formula Dr. Luqman BUKAN HANYA MENGAWAL MALAHAN MERAWAT PUNCA penyakit psoriasis dan memberi perlindungan keseluruhan sistem pertahanan badan. 
  •  memperbaiki fungsi hati dan membersihkan darah dari 'ama' iaitu toksid yang menyebabkan terjadinya psoriasis.
  • Psoriasis yang sudah sembuh biasanya tidak kembali lagi.
  •  Boleh merawat dan menyembuhkan tidak kira berapa tahun lamanya dan berapa banyak bahagian tubuh anda menderita penyakit psoriasis.
  •  Merawat semua jenis psoriasis seperti Psoriasis Scalp,Psoriasis Pustular, Psoriasis Plak, Psoriasis Kuku,Psoriasis Inverse, Psoriasis Guttate
  •  KUANTITI SANGAT TERHAD SETIAP BULAN DAN HANYA BOLEH DIDAPATI DARI KAMI.
  • Boleh melihat dan merasai perubahan positif selepas beberapa bulan.
  • SEMUA TESTIMONI PESAKIT yang sembuh adalah BENAR.

                                                                 SET PSORIASIS


   


SET PSORIASIS ARTHRITIS




PERSOALANAN LAZIM TENTANG PRODUK (PSORADETOX)

1)Apakah konsep rawatan Luqman Ayurveda ?

Luqman Ayurveda ialah kaedah rawatan Ayurveda yang bersifat komplimentari dan lebih ringkas serta efektif dalam membantu mengurangkan serta menyembuhkan masalah kebanyakkan masalah kesihatan yang tidak memerlukan pembedahan.
2)Apakah perbezaan Luqman Ayurveda dengan Ayurveda klassik dari India.

Terdapat beberapa ciri yang membedakan Luqman Ayurveda dan Ayurveda klassik dari India

.Diantaranya ialah
- Luqman Ayurveda selamat digunakan kerana tidak melibatkan unsur- unsur logam dalam penyediaan .-Luqman ayurveda hanya merawat beberapa penyakit yang memang terbukti berkesan dalam rawatan dan bukannya merawat semua penyakit.
- Luqman Ayurveda telah dirumuskan berdasarkan kepada prasarana Malaysia dan tidak menggunakan bahan bahan yang tidak halal.
- Luqman Ayurveda tidak menjalankan terapi terapi seperti ayurveda klassik yang boleh dipertikaikan keberkesanannya.
- Luqman Ayurveda tidak bermotifkan keuntungan yang terlalu tinggi tetapi Cuma member rawatan ayurvedik yang berkesan pada harga yang berpatutan.

3)Apakah produk yang terbaik dari Luqman Ayurveda ?

Produk terbaik Luqman Ayurveda ialah PSORA DETOX yang telah terbukti keberkesanannya dalam mengurangkan serta menghilangkan simtom simtom penyakit kulit psoriasis .
4.Adakah rawatan dengan PSORA DETOX lebih baik berbanding rawatan menggunakan ubatan kimia moden ?

Psora Detox telah terbukti lebih berkesan dan efektif dalam menghilangkan masalah psoriasis ini berbanding dengan rawatan kimia dan ini telah terbukti pada pelanggan yang menggunakan nya. Banyak testimoni sedia ada untuk membuktikannya . Perlu diingat TIDAK ADA rawatan moden yang efektif dalam merawat Psoriasis ini. Penggunaan kimia steroid telah menjadi tunjang dalam perubatan moden dalam rawatan penyakit ini dengan kesan sampingan yang amat dashyat. Psora Detox tidak membawa apa apa kesan sampingan kepada pengguna .
5. Adakah pesakit harus berpantang semasa mengambil Psora Detox ?
Ayurveda memang menyarankan pesakit Psoriasis menjaga makan , kalau di Ayurveda klassik memang banyak bahan makanan yang perlu dielakan oleh pesakit tetapi Luqman ayurveda hanya menyarankan pesakit tidak memakan 4 bahan sahaja iaitu ayam , ikan masin . terungdan kacang bendi supaya penyakit dapat dinyahkan dengan kadar yang lebih cepat.

6. Berapa lamakah tempoh rawatan Psora Detox ini?

Secara amnya , proses ini bergantung kepada banyaknya kotoran darah yang dipanggil ama dalam darah serta kuantitinya dibawah kulit serta sendi. Psora Detox disarankan penggunaannya selama 8 bulan ke setahun untuk mendapatkan hasil yang amat baik. Proses ini menjadi lebih cepat sekiranya pesakit menjaga pemakanan seperti yang disarankan tadi.


7.Apakah kandungan set Psora Detox ?

Kandungan Psora Detox ialah 3 jenis kapsul botanic serta krim yang dirumus khas tanpa menggunakan bahan kimia maupun pengawet dan selamat pada kanak kanak. 


8. Adakah pesakit akan melalui “ krisis penyembuhan “ sewaktu dalam penggunaan Psora Detox ini?

Dari pengalaman hampIr 25% pesakit akan mendapati psoriasis mereka menjadi lebih banyak pada awal penggunaan produk , ini kerana sistem imunity badan yang semakin pulih membuang kotoran melalui kulit dan biasanya keadaan ini akan berkurangan dan seterusnya hilang .Ini adalah situasi seketika sahaja dan tidak perlu risau…manakan boleh membersihkan rumah tanpa membuang sampahnya …..


9. Adakah pelanggan perlu membuat apa apa ujian darah sebelum mengunakan rawatan ini?

Memang digalakkan ujian LIVER FUNCTION TEST dibuat oleh mereka mereka yang pernah mengamalkan ubatan kimia steroid kerana steroid ini boleh merosakkan fungsi hati . Ujian ini penting supaya pesakit mengetahui status hati mereka sebelum rawatan PSORA DETOX.
10. Bolehkah wanita mengandung mendapatkan rawatan dengan PSORA DETOX ini ?

Walaupun kandungan psora Detox tidak membahayakan wanita mengandung tetapi pihak kami tidak menggalakkan pengambilan rawatan pada waktu hamil kecuali menggunakan krim botanical untuk kegunaan luaran sahaja.

Portfolio pengasas PSORA DETOX

-Pengasas : Vaidya Dr.Luqman S. Abd
-Agama : Islam
-Mempelajari rawatan Ayurvedik sehingga Diploma di Kollimalai , India.
-Mempelajari rawatan Homeopathi peringkat Diploma , India
-Pewaris keturunan perawat Ayurveda klassik sejak 350 tahun , manangkudi , India.
-Sijil rawatan Islam . Malaysia
-Doktor falsafah dalam perubatan Alternatif , India.

Order online: whatsapp : +6019 258 3270

No comments:

Post a Comment